S-a lansat primul curs online din Romania destinat protectiei consumatorilor
BUCURESTI, 7 iulie 2016
Companiile isi vor putea instrui angajatii in domeniul protectiei consumatorilor in baza unui curs online elaborat de InfoCons si a Federatiei Asociatiilor de Consumatori, in parteneriat cu SIVECO Romania
In ultimii ani, consumatorii au devenit din ce in ce mai exigenti, in toate domeniile – stiu exact ce vor atunci cand cauta un produs sau serviciu, se informeaza inainte, vor un raspuns prompt si la obiect. Prin urmare, indiferent de produsul sau serviciile pe care le ofera, toti agentii economici trebuie sa aiba angajati bine instruiti, proactivi si profesionisti care sa raspunda cerintelor consumatorilor.
Promovarea Bunurilor si Serviciilor S.R.L, sub egida InfoCons si a Federatiei Asociatiilor de Consumatori, in parteneriat cu SIVECO Romania, vine in intampinarea nevoilor consumatorilor din Romania, prin lansarea primului curs online de formare in domeniul protectiei consumatorilor.
Cursul a fost elaborat in urma analizei situatiilor identificate in relatia comerciant, consumator si autoritate, in cadrul Programului National de Instruire. Lectiile digitale, disponibile online pe www.curs-protectia-consumatorilor.ro, au ca scop informarea si educarea angajatilor agentilor economici in vederea prevenirii unor situatii conflictuale in relatia cu consumatorii, cat si a incalcarii prevederilor legislative in vigoare.
Cursul cuprinde doua module cu tematica specializata si este adresat angajatilor, agentilor economici, dar si publicului larg si cuprinde:
– Modulul I- prezinta aspecte generale privind drepturile consumatorilor in relatia lor cu operatorii economici care produc, distribuie si furnizeaza produse si servicii destinate populatiei.
– Modulul II – prezinta informatii relevante despre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (A.N.P.C.), institutie de control a statului cu atributii in derularea actiunilor de inspectie si control asupra operatorilor economici. Obiectivul este acela al protectiei intereselor economice si de siguranta ale consumatorilor.
“Unul dintre cele mai importante avantaje pe care le ofera acest curs, este flexibilitatea. Angajatii pot accesa cursurile online, oricand au un moment liber la birou sau din metrou, de acasa, de oriunde doresc. Un alt avantaj este acela ca ofera o experienta unica si personala de instruire, fiecare cursant urmand cursul in ritmul sau propriu. Cele doua module au un design atractiv si sunt usor de parcurs, contribuind semnificativ la intelegerea notiunilor si drepturilor pe care le au consumatorii”, spune Viorel Jigman, Manager department AeL din cadrul SIVECO Romania.
Dupa parcurgerea cursului, agentii economici vor intelege mai bine notiunile de baza ce se refera la protectia consumatorului si drepturile acestora. In plus, intelegand rolul foarte important pe care il are relatia cu consumatorii, companiile si isi vor putea creste succesul afacerii, oferind o experienta mai buna clientilor lor. Totodata, acestia vor intelege rolul, caracteristicile si metodologia de control a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (A.N.P.C.).
Mai multe informatii despre curs si modulele sale puteti obtine vizitand: www.curs-protectia-consumatorilor.ro.
Despre InfoCons
InfoCons, Asociatie pentru Protectia Consumatorilor, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.